Sredstva natječaja HBOR-a “Dijeljenjem smo jači” namijenjena su projektima koji su putem dijeljenja znanja i vještina usmjereni razvoju i zaštiti mentalnog zdravlja djece i mladih.
Datum objave natječaja: 30. rujan 2024.
Rok za dostavu prijava: 4. studenog 2024. u 23:59h
1. Pitanje: Ukoliko prijavitelju budu odobrena sredstva, u kojem roku ih je potrebno iskoristiti? Primjerice, mogu li se sredstva koristiti tijekom cijele 2025. godine ili ih je potrebno iskoristiti do nekog određenog datuma?
Odgovor: U obrascu prijave potrebno je naznačiti početak i završetak trajanja projekta, a maksimalno trajanje projekta iznosi 12 mjeseci. Sukladno tome, potrebno je potrošiti sredstva do kraja provedbe projekta.
2. Pitanje: Je li moguće kroz predmetni natječaj tražiti sredstva za sufinanciranje postojećeg projekta, za stavke troška koje nisu pokrivene drugim izvorima? Primjerice, potrebno je pokriti dio plaće učiteljice koja izravno radi s djecom, koja dolaze u prostorije udruge ili ona odlazi u njihovu školu/kod obitelji ili skrbnika. Aktivnosti koje se tom prilikom provode s djecom odgovaraju ciljevima poziva, djeca dolazi iz nesređenih obiteljskih odnosa te imaju poteškoće u učenju, s njima se radi izravno, prilagođeno njihovim mogućnostima, te im se pruža savjetodavna i psihološka pomoć, a organiziraju se i aktivnosti psihološkog osnaživanja udomitelja.
Odgovor: Moguće je sufinancirati drugi projekt samo u slučaju da aktivnosti i troškovi drugog projekta zadovoljavaju sve uvjete ovog natječaja.
3.Pitanje: Između ostalog za prihvatljivost prijave stoji da prijavitelji „ u trenutku prijave moraju imati barem 1 osobu zaposlenu na stalno radno vrijeme“.
Da li to znači da prijavitelj mora imati 1 zaposlenu osobu na NEODREĐENO ili pojam stalno zaposlena podrazumijeva i osobe koje su zaposlene na ODREĐENO na puno radno vrijeme?
Odgovor: Organizacija može imati osobu zaposlenu na određeno pod uvjetom da je trajanje Ugovora na određeno uključuje svo vrijeme predviđeno za trajanje projekta.
4.Pitanje: S obzirom na to da je prijavitelj škola, smatraju li se pod navedenim protokolom sljedeći dokumenti:
a) PRAVILNIK O NAČINU POSTUPANJA ODGOJNO-OBRAZOVNIH RADNIKA ŠKOLSKIH USTANOVA U PODUZIMANJU MJERA ZAŠTITE PRAVA UČENIKA TE PRIJAVE SVAKOG KRŠENJA TIH PRAVA NADLEŽNIM TIJELIMA (donio Ministar znanosti i obrazovanja)
b) Izvješće o stanju sigurnosti, provođenju preventivnih programa te mjerama poduzetim u cilju zaštite prava učenika (donosi Učiteljsko vijeće škole).
Odgovor: Navedeni dokumenti su u redu te se smatraju pod navedeni Protokol. Međutim, bitno je paziti da škola nije prijavitelj, već samo partner na ovom projektu jer javna škola je javna ustanova i prema tome nije prihvatljiv prijavitelj, ali jest kao partnerska organizacija.
5. Pitanje: Mora li nužno partnerska organizacija imati Protokol ili se u Upitniku za samoprocjenu može navesti – radimo na tome?
Odgovor: U slučaju da partnerska organizacija već radi sa djecom ona ga već mora imati bez obzira na ovaj specifični natječaj.
6. Pitanje: Jesu li djeca i mladi iz stranih zemalja (izbjeglice) koji se integriraju u hrvatsko društvo ciljna skupina ovog projekta?
Odgovor: Djeca i mladi iz stranih zemalja koji se integriraju u hrvatsko društvo, posebno ukoliko pohađaju osnovne ili srednje škole svakako jesu ciljna skupina natječaja.
7. Pitanje: Može li katolička škola biti prihvatljivi prijavitelj s obzirom da je osnivač škole biskupija. Škola djeluje kao katolička škola s pravom javnosti koja je upisana u matični registar Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih i registar neprofitnih organizacija.
Odgovor: Prihvatljivi ste prijavitelj te se možete prijaviti na ovaj natječaj jer niste javna škola. Vi ste tzv. „privatna neprofitna ustanova“ i prema tome možete dobiti status „organizacije koja djeluje za opće dobro“ i prema tome ste prihvatljiv prijavitelj.
8. Pitanje: Navedena je mogućnost održavanja edukacija i radionica namijenjenih roditeljima kao prihvatljiva projektna aktivnosti, a nas zanima je li tu kategoriju moguće proširiti i na udomitelje?
Odgovor: Naravno, uz poštivanje svih drugih uvjeta prihvatljivosti prijavitelja i aktivnosti, moguće je edukacije namijeniti i udomiteljima djece.
9. Pitanje: Koliko je dozvoljeno trajanje projekta?
Odgovor: Maksimalno dozvoljeno trajanje provedbe projekta je 12 mjeseci.
10. Pitanje: Nisam bila u mogućnosti sudjelovati na on- line radionici o natječaju koju ste proveli 08.10.2024. Da li postoje dodatne pisane upute koje biste mi mogli poslati vezano uz bitne stavke kod pisanja projekta?
Odgovor: Sve detalje vezane uz natječaj možete pronaći ovdje: https://solidarna.hr/prijavite-se-na-natjecaj-dijeljenjem-smo-jaci-podrska-projektima-prevencije-i-zastite-mentalnog-zdravlja-djece/
Tu se nalazi sva potrebna natječajna dokumentacija i informacije o natječaju, a posebno Vam skrećemo pozornost na dokument “Upute za prijavitelje” koje detaljno proučite prije pisanja, odnosno slanja projekta.
11. Pitanje: Zanima nas ova točka vezana uz prihvatljive prijavitelje: „u trenutku prijave moraju imati barem 1 osobu zaposlenu na stalno radno vrijeme“.
S obzirom na to da imamo jednu zaposlenu osobu u udruzi te se radi o ugovoru na određeno i na pola radnog vremena, ispunjavamo li ovaj uvjet, ili se pod “stalno radno vrijeme ” misli na puno radno vrijeme?
Odgovor: Osoba zaposlena na stalno radno vrijeme podrazumijeva osobu zaposlenu na neodređeno puno radno vrijeme ili na određeno puno radno vrijeme (i u cijelom vremenu predviđenom za trajanje projekta). Tako da, u Vašem slučaju, ovaj uvjet nije zadovoljen.
12. Pitanje: Zanima nas je li prihvatljiva prijava bez ciljne skupine djece, odnosno možemo li prijaviti aktivnosti samo za mlade starije od 18 godina, roditelje i stručnjake? Organizacija nema Protokol za sigurnost djece obzirom da ne radimo direktno sa samom djecom već uglavnom s roditeljima.
Odgovor: Aktivnosti koje uključuju samo mlade i/ili roditelje, stručnjake bez uključivanja djece su prihvatljive aktivnosti ovog projekta. Također, ako u Vašim aktivnostima nećete direktno raditi s djecom, već sa roditeljima, mladima ili stručnjacima, nije potrebno imati Protokol.
13. Pitanje: Mi smo Zaklada koja je neprofitna, ali osnovana od strane županije, te samim time nismo privatna, već javna Zaklada – da li smo kao takvi prihvatljivi prijavitelj?
Odgovor: Zaklada je prihvatljiv prijavitelj u sklopu ovog natječaja, ako naravno zadovoljavate druge uvjete prihvatljivosti.
14. Pitanje: Imamo nejasnoću obzirom na zadnju točku uvjeta za prijavitelje „u trenutku prijave moraju imati barem 1 osobu zaposlenu na stalno radno vrijeme“. Članovi Zaklade rade na volonterskoj osnovi. Prema potrebi uposlimo na određeno vrijeme osobu za administrativne poslove. Trenutno nemamo potrebu uposliti osobu na stalno radno vrijeme. Tijekom trajanja projekta sklapamo ugovore o djelu. Da li je ova točka zapreka za prijavu na Javni natječaj HBOR-a?
Odgovor: U trenutku prijave morate imati osobu zaposlenu na određeno ili neodređeno vrijeme na puno radno vrijeme, kao i tijekom provedbe projekta. Ukoliko taj uvjet ne zadovoljavate, nažalost niste prihvatljivi prijavitelj.
15. Pitanje: U uputama za prijavitelje – „za financiranje nisu prihvatljivi troškovi nakladništvo/izdavanje publikacija kao isključivi cilj projekta. Znači li to da u Obrascu proračuna projekta ne možemo upisati troškove za tiskanje brošure s apsolviranim temama projekta u svrhu edukacije i pomoći za širu populaciju o problemu na koji se fokusira projekt (dakle, brošura nije isključivi cilj projekta)?
Odgovor: Trošak tiskanja brošure može se uvrstiti u proračun projekta, ukoliko se radi o popratnom materijalu, no troškovi projekta navedeni u proračunu moraju većinski biti namijenjeni provedbi prihvatljivih projektnih aktivnosti navedenim u Uputama za prijavitelje.
16. Pitanje: Koji je točno rok za dostavu projektnih prijedloga za natječaj HBOR-a za dodjelu donacija u 2024. godini? Naime, na prvoj stranici Uputa za prijavitelje stoji 4. studenoga, ali na stranici 9 piše da je završetak trajanja natječaja 15. studenoga.
Odgovor: Rok za dostavu projektnih prijedloga u sklopu ovog natječaja je 4. 11. 2024. do 23:59 sati.
17. Pitanje: Radim u ustanovi socijalne skrbi u kojoj su smještena djeca s poremećajima u ponašanju i djeca bez odgovarajuće roditeljske skrbi. Zanima me imamo li mogućnost prijaviti se projektom na Vaš Javni natječaj “Dijeljenjem smo jači” 2024.?
Odgovor: Sukladno Uputama za prijavitelje, str. 4 na ovaj natječaj se mogu prijaviti isključivo projekti koji se provode u Republici Hrvatskoj, a koje provode organizacije civilnog društva registrirane kao udruge, zaklade, privatne ustanove, socijalne zadruge, pravne osobe vjerskih zajednica ili druge neprofitne privatne pravne osobe sa sjedištem u Republici Hrvatskoj koje su upisane u matični registar i Registar neprofitnih organizacija, a koje u svojem temeljnom aktu imaju definirano neprofitno djelovanje i čije aktivnosti su usmjerene općoj dobrobiti i poboljšanju kvalitete života društvene zajednice te koje:
-djeluju najmanje 2 godine od dana objave Natječaja,
-mogu jamčiti da imaju odgovarajuće organizacijske kapacitete i ljudske resurse; kompetencije, znanje i iskustvo za provedbu prijavljenog projekta,.
-vode transparentno financijsko poslovanje u skladu s važećim propisima o neprofitnom računovodstvu,
-ispunjavaju sve ugovorne obveze preuzete temeljem prijašnjih ugovora o dodjeli bespovratnih sredstava prema HBOR-u te svim drugim davateljima financijskih sredstava iz javnih izvora
-ispunjavaju obveze plaćanja svih doprinosa i plaćanja poreza te drugih davanja prema državnom i lokalnim proračunima
-imaju statut ili drugi opći akt usklađen s važećim zakonom temeljem kojeg se osniva
-čija je osoba ovlaštena za zastupanje u mandatu,
-protiv čije osobe ovlaštene za zastupanje i voditelja/ice projekta se ne vodi se kazneni postupak niti su pravomoćno osuđene,
-u trenutku prijave moraju imati barem 1 osobu zaposlenu na stalno radno vrijeme (određeno ili neodređeno na puno radno vrijeme)
U provedbi projekata prijavljenih na ovaj Natječaj obavezno je partnerstvo s jednom ili više organizacija koje imaju status pravne osobe.
Naslovna fotografija: Emily Underworld Unsplash