Brojni OPG-ovi SMŽ-a predstavili svoje proizvode u Petrinji

U sklopu Regionalnog sajma kulture razvojne suradnje, drugu godinu za redom Petrinja je postala središte brojnih OPG-ova iz Sisačko-moslavačke županije. Na više od 40 štandova, posjetitelji su mogli uživati i istražiti, kušati i kupiti različite proizvode; od ajvara, zimnica preko čajeva i lješnjaka do gumenih bombona i licitara.

Dnevni program Sajma započeo je dobrodošlicom i pozdravnim govorima organizatora, koji su istakli važnost održavanja Sajma ovakvog tipa na kojem lokalni proizvođači imaju priliku prodavati i promovirati svoje proizvode, ali i međusobno se povezati za buduće suradnje.

Još od potresa svjedočimo kako su ljudi Banije, ljudi velikog srca. Ove godine održavamo drugi po redu Regionalni sajam u Petrinji, a  koliki je potencijal ove zajednice govori brojnost izlagača i raznolikost proizvoda na njihovim štandovima. Drago nam je da smo s partnerima Srpskim narodnim vijećem i uz pokroviteljstvo Grada Petrinje i Turističke zajednice, te suradnike Zakladu Zamah i ACT Grupu pokazali da samo zajedno možemo doprinijeti održivom sutra, te se nadamo da će ovaj Sajam postati tradicija i još nešto po čemu je Grad Petrinja prepoznatljiv“, ističe Ivana Kumrić, koordinatorica Sajma ispred Zaklade SOLIDARNA.

Predstavnik Srpskog narodnog vijeća, g. Boris Milošević također je poželio dobrodošlicu i pozdravio sve prisutne: uzvanike, posjetitelje i izlagače i zaželio im uspješan i plodan dan Sajma.

Neki od izlagača ove godine su prvi put sudjelovali na Sajmu, a neki, kao Udruga žena Negoslavčanke sudjeluju već drugu godinu.

Za nas je sajam važan jer imamo prigodu predstaviti  se i u drugoj županiji i tako upoznati sudionike i izlagače sa našim radom i aktivnostima. Kako nam je važno da predstavimo što više udruga žena sa našeg područja, s nama će na sajmu biti i predstavnice udruge žena ” Zlatne ruke” iz Markušice“, poručuje Biljana Pejić, predsjednica Udruge žena Negoslavčanke, a na Sajmu su izložile kreativne radove nastale na njihovim radionicama, promo materijale, hranu i piće karakterističnu za kraj iz kojeg dolaze.

Panel rasprava, građanski sat i kulturno-zabavni program

U sklopu prvog dijela Sajma održana je i panel rasprava „Otpornost i razvoj zajednice“  s istaknutim predstavnicima zadrugarstva, donositelja odluka i proizvođača. Jedan od panelista, g. Tomislav Drobac, direktor u Terra Frux d.o.o. firme koja se bavi proizvodnjom i prodajom bobičastog voća pod brandom Borovella, kako na domaćem, tako i inozemnom tržištu istakao je važnost suradnje između malih i velikih proizvođača, te naglasio da je za razvoj zajednice važno tehnološki doraditi proizvode malih proizvođača i usmjeravati ih ka dodatnim edukacijama za poboljšanje kvalitete njihovih proizvoda kako bi se probili na većem tržištu.

Program je nastavljen u formi građanskog sata na temuUrbana regeneracija Petrinje nakon potresa“ u sklopu kojeg su predstavljeni rezultati projekta Grada Petrinje i Europske banke za obnovu i razvoj. Karla Pudar ispred Zaklade SOLIDARNA i Ozana Palić ispred tvrtke Urbanex, predstavile su scenarij za razvoj grada Petrinje nastao na osnovu stručnog znanja tvrtki za urbanističko planiranje Urbanex i KCAP te Zaklade SOLIDARNA.

Uz sve informacije koje smo prikupili od stanovnika koji su sudjelovali na nizu radionica i fokusa grupa, težište je bilo kako brendirati Petrinju u okruženju. Petrinja ima odličnu poziciju, nalazi se blizu Zagreba, ali se nalazi i blizu drugih gradova koji imaju jasnu ulogu u gospodarskom smislu. Stoga je i za Petrinju zamišljena uloga u poljoprivrednom i zelenom razvoju, što odgovara svim potrebama koje su stanovnici Petrinje iskazali na radionicama i fokus grupama“, istakla je Ozana Palić ispred tvrtke Urbanex.

U drugom dijelu dnevnog programa, ACT grupa predstavila je niz edukacijskih radionica za OPG-ove i male poduzetnike na sljedećim temama: spremnost za tržište i izlazak na tržište, pokretanje prerade i širenje proizvodne linije, ulazak proizvoda u dućan, a koje će se održati u danima nakon Sajma.

I dok su odrasli posjetitelji uživali u bojama jeseni i šarolikosti štandova s poljoprivrednim proizvodima, ali i rukotvorinama i ljekovitim biljem, najmlađi posjetitelji dan su proveli veseleći se na dvorcu napuhancu i slatkim štandovima s licitarima, šećernom vunom i bombonima. Poslijepodnevni program Sajma, protekao je uz nastupe lokalnih i gostujućih KUD-ova, nastup zbora ZborХор, a završetak 2. Regionalnog sajma obilježen je nastupom lokalnog sastava Ruswaj.

Održavanje 2. Regionalnog sajma kulture razvojne suradnje, brojnost izlagača i posjetitelja, ukazuje nam da je nužno pružiti potporu i nastaviti zajedničkim snagama raditi na promociji proizvoda, usluga.

„Sajam doprinosi revitalizaciji Banije kroz širenje mreže i pružanje mogućnosti poljoprivrednicima da napreduju, usavršavaju se i hvataju korak sa svjetskim trendovima. Ovakvi događaji od iznimnog su značaja, s obzirom na činjenicu da je Banija i dalje izložena negativnim posljedicama potresa i da zaostaje za prosječnom stopom razvijenosti ostatka Hrvatske.” – kazala je Mila Tatović Ramljak, voditeljice Odjela za razvoj SNV-a.

Fotograf: Alen Klimenta

Odaberite vrstu i svrhu donacije

7,00  10,00  15,00  20,00  50,00  100,00 






Postanite dio naše solidarne zajednice!