Da je za odvažne poduzetnice i u doba krize poslovni razvoj moguć, pokazali su „Odvažni razgovori u doba krize: ženski poduzetnički uspjesi i izazovi“, godišnji skup Programa ekonomskog osnaživanja žena ODVAŽNA koji provodi SOLIDARNA – Zaklada za ljudska prava i solidarnost u suradnji s Hrvatskim poslovnim savjetom za održivi razvoj i ACT Grupa uz donatorsku podršku tvrtke IKEA.
Godišnji skup ODVAŽNA 2020 okupio je 40 poduzetnica i stručnjakinja u Zagrebačkom inovacijskom centru ZICER, a debatom je moderirala i glavna mentorica programa, Ana Brigović iz ACT Grupe.
Uz podršku ODVAŽNE, socijalno poduzeće Održivo društvo iz Gračaca tijekom krizne 2020. godine proširilo je proizvodnju anatomske radne obuće po mjeri, dok je i obiteljski ženski obrt Fabijanović s Brača certificiranjem poslovnih procesa ojačao i tržišni plasman jedinstvenog ženskog otočkog proizvoda za bebe Dada&Rocco. Organica Vita iz sela Čađavice ojačala je organsku proizvodnju i preradu ljekovitog bilja i uljarica nabavom opreme i HACCP certifikacijom, dok je biokozmetička tvrtka iz šibenskog zaleđa Primitivance upravo lansirala svoj novi 100% organski parfem na međunarodno tržite.
Uz mentorsku podršku ODVAŽNE, poslovni skok iskusila su i dva ženska start-upa – projekt „Biljkoborci“ obrta Opet njih dvije te „Ćiri biri bajka“ obrta Pixing iz Zagreba.
Kako uz odvažni rast ide i ženska solidarnost, vlastitim je primjerom pokazala Mateja Horvat, vlasnica prve svjetske online škole hrvatskog kao stranog jezika SpeakCRO: „Uz podršku ODVAŽNE, obujam našeg posla rastao je za 23 % i naš se tim povećao za još jednu novu profesoricu. Sad smo u situaciji da možemo vratiti zajednici i podržati druge odvažne žene u obliku dviju stipendija za cjelogodišnji individualizirani program učenja hrvatskoga koje dajemo tražiteljicama azila u Hrvatskoj.“
Violeta Simeonova Staničić je u ime Ureda Europskog parlamenta u Zagrebu naglasila važnost stručne i financijske podrške ženama u poduzetništvu putem programa poput ODVAŽNE: „Iako je u Europi više žena, dakle više nego muškaraca, žene čine samo trećinu samozaposlenih u EU, a i nalaze se na čelu samo 1/3 svih poduzeća u Europskoj uniji te samo 1/5 u Hrvatskoj. Forbes je izvijestio da samo 25% poduzetnica traži financiranje za svoje poslovanje, u usporedbi s 34% muškaraca. Žene imaju razloga osjećati se skeptično u pogledu traženja ove financijske potpore: manja je vjerojatnost da će je dobiti. Kad se ženama odobri zajam, to je za trećinu manje od onoga što poduzetnici obično dobivaju. Ženska kreativnost i poduzetnički potencijal nedovoljno su iskorišten izvor gospodarskog rasta i radnih mjesta i potrebno ih je dalje razvijati. Europska unija je socijalno osjetljiva i prepoznaje taj problem te ulaže poseban napor kako bi potaknula inkluziju ranjivih društvenih skupina na tržište rada.“
Gordan Vrankovečki, voditelj održivosti tvrtke IKEA pojasnio je motivaciju pokretača ODVAŽNE: „Mi u tvrtki IKEA vjerujemo u ravnopravnost. Problemi s kojima se suočavaju žene nisu samo ženski problemi. To su problemi cijelog društva. Kada pogledamo globalna istraživanja, pojedina pokazuju kako samo oko 20 % start-upova vode žene. Znate li koji je najvažniji razlog tome? Žene dobivaju uglavnom manje novaca investitora, i to samo zato što su žene.“
Program ODVAŽNA djeluje već dvije godine i dosad je podržao 13 ženskih poduzeća u profitnom i neprofitnom sektoru. Projekt ODVAŽNA zajednički je pothvat širokog suradničkog kruga organizacija iz svih sektora, među kojima su i Ured pravobraniteljice za ravnopravnost spolova, Ured Europskog parlamenta u Hrvatskoj, Erste banka, Hrvatska banka za obnovu i razvitak (HBOR), EBRD Support to Small Businesses in Croatia, konzultantska tvrtka Apsolon, Women in Adria, Raiffeisenbank Hrvatska te Hrvatska obrtnička komora – HOK.